Skip to main content

Megdan: Između vode i vatre (2024) - Recenzija Filma


 „Definicija ludila je radeći jedno te istu stvar iznova i iznova očekujući drugačiji rezultat“. Iako se ova rečenica pripisuje Albertu Ajnštajnu, u proteklih nekoliko godina je previše puta ja izgovaram dok izlazim iz bioskopa nakon nekog novog domaćeg filmskog ostvarenja. Nije da se uvek prevarim, nego se jednostavno zapitam dokle ide većina domaćih filmova današnjice. Za koga se prave? Ko u njima zapravo uživa?? Zašto se toliko plasiraju mediokriteti??? Iako je ova godina imala dobre domaće filmove u vidu  Za danas toliko ili 78 Dana, njihov uspeh nije dovoljan da prestanem da se pitam... Odgovore na prethodna pitanja nećete dobiti, ali ću pokušati da odgovorim na pitanje: „Zašto je Megdan: Između vode i vatre jedan od gorih filmova 2024. godine? Možda je i to preteško pitanje za odgovoriti...

Bivši vaterpolista Mali radi na vratima poznatog kluba kada dobije ponudu da oživi svoju skoro pa mrtvu borilačku karijeru. Kroz razne borbe (legalne i ilegalne), Mali se polako ali sigurno penje do samog „vrha“ lestvice borilačkih takmičenja, naslovnog Megdana.

Sama premisa je poprilično viđena i ako ste gledali i jedan sportski film, videli ste i ovaj. Dramaturški je film na minimumu minimuma. Likovi su poprilično jednodimenzionalni (ako i toliko), zaplet nerazjašnjeno teče, a svaki dramatični bitan trenutak se samo dogodi, bez skoro pa ikakvog temelja. Da mi je rečeno da je film pisala veštačka inteligencija iskreno bih se začudio koliko je te inteligencije falilo pri stvaranju ovog scenarija.  

Mali kao lik na papiru možda ima smisla. Bivši je vaterpolista koji ima moralni dug prema bivšem klubu koji se bliži propasti i pokušava da ga izvuče iz novčanih dugova tako što ide protiv nekih svojih moralnih načela i upusti se u surovi svet sporta borilačkih veština. Nažalost, kad se preneo sa papira na platno, Mali je malo je reći lik koji nema nikakvu dubinu. U nekim trenucima se nazire neka ličnost, ali vrlo brzo se zakopa još dublje u ponore nekreativnosti i besmislenosti. Pritom, ne ide ni toliko u prilog što ga tumači Viktor Savić, Milutinac lično!

Viktor Savić nije užasan glumac. Rekavši to, nije ni predobar. U ovoj ulozi je fizički vrlo pristojan i smisleno odabran. Može se poverovati da se bavi borilačkim veštinama, ali tu je „hvalama“ kraj. Savić ima samo dva izraza lica: bez trunke misli i LJUT SAM. To je to, to je njegov glumački raspon. Voleo bih da grešim i siguran sam da bi sa dobrim scenarijem i režijom Savić mogao da se istakne. Ali avaj, to su dve pojedinosti koje su očigledno za previše tražiti u našoj kinematografiji današnjice.

Od drugih glumaca je jedini vredan pomena Vojin Ćetković, koji igra Bastu. On je bivši specijalac koji sad trenira Malog. Ovo je druga nebitna uloga Ćetkovića ove godine, pored sveštenika u filmu Bauk. Daleko od toga da je Ćetković loš glumac, ali kad mu se da ovakav materijal, jednostavno ni ne može da se glumački izvede bolje. Basta je miks svih trenera koje je Roki imao, sa daškom gospodina Mijagija iz The Karate Kid serijala, sa sve naizgled nelogičnim treninzima koji su zapravo vrlo bitni i treniraju više od fizičke snage. Svaki ikad kliše trenera u borilačkim filmovima je pretočen u Bastu, jednu od zaboravnijih Ćetkovićevih uloga.

Gledajući na to da je Megdan: Između vode i vatre borilački film, očekuje se donekle da barem te borbe budu reprezantitvno snimljene. Da parafraziram Miloša Dašića (@mimikraljmamba): ona scena boksa iz prvog Mi nismo anđeli je bolje snimljena od borbi u ovom filmu. To je dovoljno reći za njih... Iako je surovo porediti ovaj film sa onim iz Rocky filmova, ipak je donekle i neminovno. Taj serijal je vidni uticaj na ovaj film, ali režiserski film ne može ni da dogura do minimuma Rocky filmova. Borbe jesu smislene, sve se razume i donekle okej vidi, ali neki montažerski postupci su jednostavno nelogični i samo izbace iz koliko toliko okej toka borbe. Sve u svemu, borbe su ovde u centru pažnje, ali su i one odrađene lenjo.   

Megdan: Između vode i vatre je još jedno domaće razočarenje. Film je bez trunke originalnosti i bilo kakve smislenosti. Režiran je i snimljen gore od studentskih filmova, a sveopšta ideja je nimalo izazovna ili ni minimalno inovativna. Gluma je flagmatična, dok su likovi bezlični i mnogo je reći jednodimenzionalni. Megdan je film koji je sigurno nastao iz neke koristi, jer ne znam kome je film išao u prilog, a verujem da neće ići ni vašem vremenu ni novčaniku. Film koji je isključivo snimljen kako bi se promovisao „Megdan Fighting“ organizacija borbi mešovitih borilačkih veština. Film koji je zapravo neka očajno loša promocija je nešto najgore što isti može biti.

Ocena: 1+/5

Comments

Popular posts from this blog

Lazarev put (2024) - Recenzija Filma

  Podržavam i volim domaću kinematografiju, kakva god da je. Jeste da je muče raznorazni kreativni i produkcioni problemi, ali ima nekog pomaka. On možda nije ogroman, ali je bitno da je postojan. U poslednje vreme, domaća ostvarenja ostavljaju mnogo za poželeti, ali se ponekad nađe neki projekat koji se odmah čini drugačijim i vrednim pažnje. Takvi filmovi su neretko neispraćeni i neshvaćeni dovoljno („Heroji“), ali je nažalost takva sudbina nekih filmova. Od prvog trejlera je bilo vidno poznato da će novi domaći film „Lazarev put“, biti nešto drugačije. Da li u ovom slučaju drugačije znači dobro? Nakon godina provedenih na neimenovanom grčkom ostrvu, ulični umetnik Lazar, želi da se vrati kući. Taj poduhvat mu otežava ostrvska birokratska služba, koja ga šalje od jednog službenika ka drugom, usled nedovoljno prikupljene papirologije. Svaki susret sa njima biva čudniji od prošlog, svaki zazire po malo dublje u njegov lični život i psihu. „Lazarev put“ je film o povratku kući jedno...

Pored nas (2024) - Recenzija Filma

  Pre skoro deceniju je domaću publiku u bioskopima dočekao film Stevana Filipovića, Pored mene. Bio je i te kako uspešan, a između ostalog je dobio glavnu nagradu na „Filmskom Festivalu u Puli“, kao i na „Festivalu filmskog scenarija“ u Vrnjačkoj Banji. Bio je solidan filmski paket, uzimajući poznatu premisu srednjoškolaca koji su zaglavljeni u školi, ali dajući joj malo balkanski šmek. Za to što je bio, bio je i te kako sladak i zapravo skroz dobro izdanje Filipovića, a isto se ne može baš reći za nastavak koji je u bioskope stigao čitavih osam godina nakon prvog, odnosno 2023. godine. Pored tebe je bio znatno slabiji film, pun narativnih štucaja, ali se pohvaljuje što su uspeli da snime takav film za vreme karantina, a i sa pojavom lika Novice se potvrđuje da su svi filmovi Stevana Filipovića smešteni u isti univerzum (jer se Novica pojavljuje i u filmu „Šejtanov ratnik“). Treći film, Pored nas, je trebalo zapravo da bude drugi, ali su autori iskoristili karantin za vreme pande...

Izolacija (2024) - Recenzija Filma

  RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA! Igranje Holivuda nije strana pojava u domaćoj produkciji filmova/serija. Zapadnjački filmovi su neretko bili i ostali inspiracija mnogim scenaristima i rediteljima sa ovih prostora. Katkad je to poigravanje i opravdano, ali ove godine je publika već dobila takav jedan film, u vidu neproslavljenog „akcionog trilera“ Poslednji Strelac. Dok je to bio (malo je reći) mizeran domaći upliv u John Wick svet, Izolacija Marka Backovića je ipak nešto malo drugačije, više naginje ka trileru sa elementima horora. Može se reći, M. Najt Šjamalan na domaći način, uključujući i dobre i loše stvari po kojima je ovaj reditelj poznat. Možda je tu ipak više ovih loših... Mladi perspektivni biolog Jovan dobija visoko plaćeni posao u struci, sa malim obrtom. On mora da bude sam u dubini planine, okružen surovom divljinom. Misteriozni posetioci u noći i čudni pozivi ga uveravaju da se uvalio u nešto uvrnuto što će ga koštati zdravog razuma, a možda i života... Jovan je tu kak...