Skip to main content

The Electric State (2025) - Recenzija Filma

 


„Netflix“ ekipa je davno usavršila stvaranje visokobudžetnih nedefinisanih smesi od filmova. Ponekad im se omakne i naprave solidan film poput „Marriage Story“ ili „Beasts of No Nation“; a poslednju deceniju su jurili Oskare filmovima „Mank“, „All Quiet on the Western Front“, „The Power of the Dog“ ili  „Maestro“ (uglavnom neuspešno). „Netflix“ na svom naizgled beskonačnom repertoaru od jednostavno neambicioznih do osrednjih filmova, a onda su tu filmovi poput „The Electric State“: traljavi spektakli u pokušaju koji se oslanjaju na lažne emocije i narativne uloge i time neuspešno vršući dvostruku manipulaciju. Onu koja obmanjuje publiku da su zapravo vredno uložili svoje dragoceno vreme, a i sebe da su valjano potrošili više stotine miliona dolara na kakav god je to najveći „spektakl“ meseca koji su proizveli.

Džo i Entoni Ruso, odnosno Braća Ruso (jer to kao zvuči više kul) su već šest godina na rediteljskoj eskapadi van MCU. Istina je da su radili na najboljim filmovima tog univerzuma i time ga podigli na viši nivo, počevši sa „Captain America: The Winter Soldier“, a i zaključili su prvu sagu filmom „Avengers: Endgame“. Njihov povratak u ovaj univerzum je bio neminovan, a očekuje se 2026. godine, kada se vraćaju da „spase“ MCU, koji je trenutno duboko u kreativnom ponoru... Na svojoj „odiseji“ koja ih vodi nazad do MCU, Rusoovi su se oprobali u nekoliko žanrova. „Cherry“ je bila drama o mladiću i njegovoj borbi sa PTSP-om, a „The Gray Man“ špijunski triler koji je bezlični „John Wick“ klon traljavo pomešan sa „James Bond“ tropama... Pomenuta ostvarenja su bila ofrlje i lenji autorski upliv u žanr; doslovno je nejasno kome su ovi filmovi išli u prilog... Braća Ruso su odlučili da ovaj put svoje masne i pohlepne prste umaste u žanr naučne-fantastike. Rezultat je i te kako očekivan, jer je „The Electric State“ još jedno otelotvorenje reči: generičnost, traljavost i lenjost.

Zasnovano na istoimenom grafičkom romanu Simona Stalenhaga, priča se odvija u alternativnoj verziji 1994. godine. Četiri godine nakon razarajućeg rata između ljudi i robota, tinejdžerka Mišel napušta svoj starateljski dom kako bi pronašla svog davno izgubljenog brata. Na avanturi koja će je voditi duboko u zabranjenu teritoriju u kojoj vladaju roboti, udružuje se sa krijumčarem i njegovim duhovitim robotom pratiocem.

Premisa jeste intrigantna, ali se tu inovativnost filma zaustavlja. Ako ste gledali „Ready Player One“ ili zapravo bilo koju Spilbergovu avanturu, apsolutno ćete znati gde „The Electric State“ vodi. Da li to bilo predviđanje ključnih velikih akcionih sekvenci, emotivnih momenata bez preko potrebnog temelja ili jednostavno svaku narativnu nit, sve je formulaički skockano u oko dva sata! Možda ume da bude zabavan na maksimalno pet minuta, kada se mozak u potpunosti isključi, ali bolje pogledati neki takav sličan film iz prošlosti. Postoji niz boljih ostvarenja iz kojih ovo vidno crpi svaku trunku inspiracije, svaku nit koju je neko samo prespojio, a stiče se osećaj da je to „neko“ veštačka inteligencija...

„Napravi mi film koji pokušava da bude nostalgična avantura sa dinamičnim prijateljskim odnosima, ispunjen raznobojnim likovima koji na kraju uvide svoje razlike i odluče da ih one zapravo spajaju, a ne razdvajaju! E, da, nostalgija prema osamdesetim je toliko za 2010-te, sada je na redu nostalgija prema devedesetim, pa stavi da se film dešava tada nekad! Eeee, ali ne zaboravi da staviš i nekog kao okej reditelja, koji je poznat da je radio nešto blokbasterski, ipak želimo neko ime koje može da radi sa ovoliko para, a i da opravdamo nerealno velik budžet.“ Ubeđen sam da „Netflix“ ima neki super mega giga generator ideja baziran na veštačkoj inteligenciji, a i da radi na neki sličan način kao što je pomenuto....

Mili Bobi Braun, Kris Pret, Entoni Meki, Alan Tudik, Đinkarlo Espozito, Stenli Tuči, Vudi Herlson, Ke Hui Kvan, Brajan Koks, Džejson Aleksandar, Kolman Domingo, Hank Azaria i druge zaista talentovane face ispunjavaju svojim talentom ovih 128 minuta. Pomenuti ansambl stvarno jeste odličan (osim Mili Bobi Braun) i lako može da ubedi nekog da i potroši pomenute minute. Nažalost, velika većina glumaca se pojavi na svega par minuta (pogotovo Kolman Domingo). Pritom, a i kada se pojave se jednostavno oseća da su tu da pokupe lovu i odu što pre, čak i glavni glumci...

Mili Bobi Braun jeste bila poznata jedno vreme, ali taj period je davno prošao... Imam osećaj kao da je prva sezona „Stranger Things“ izašla devedesetih, jer kao da im treba već tridesetak godina da je najzad završe i okončaju Mili Bobi Braun ludilo... Slažem se da je bila dobra u toj seriji, ali na kojem god se filmskom posteru pojavila od tada, značilo je samo propast za taj projekat. Našla je utočište u „Netflix“ produkcijama poput „Damsel“ i „Enola Holmes“ filmovima koji će nehumano imati svoju trilogiju, ali to je to. Iskreno, ne znam šta je tolika pomama oko njega, ko je toliko unajmljuje za ove visokobudžetne projekte i fali joj još jedan loš film da bude ovekevečana kao loše predskazanje za uspeh filma u kojem glumi... Nadam se da joj je barem zabavno, jer meni nije dok je gledam kako pokušava da glumi.

Krit Pret, po običaju, glumi istog lika kao i u svakom projektu ikada. Trapavi (glupavi) šmeker kome je srce zlatno, ali ume da bude i surov kada treba! To je to, to je njegov glumački raspon. Odnosno, nadam se da nije i da će nam dostaviti uskoro neko izvođenje vredno svakog pomena, ali ovde je samo da bi uzeo pare, što poštujem. Ovo je samo neka nebitna digresija u njegovoj karijeri koja je daleko od svog kraja.

Molim vas, za ime Boga i svega svetog, otpustite agenta Ke Hui Kvana! Nebitno što je Oskarovac, već je istinski dobar izvođač! Nije toliko dobar glumac, ali ima neku energiju koja me tera da ga gledam, ali ne kada je u đubrištu od filma! Ove godine je već bio u jednom očaju od filma „Love Hurts“, pa sad u ovome... Svestan sam da je ovo njegov povratak ispred kamere posle dugo vremena, ali se nadam da ne uzima ove projekte jer samo ne zna šta da odbije... Nadam se da će se opametiti, odnosno skupiti dovoljno para, pa da odglumi u nekom filmu vrednom svakog pozitivnog pomena.

„The Electric State“ ima zapanjujući budžet od $320 miliona, što ga čini jednim od najskupljih filmova ikada... Da li je opravdao nerealne troškove? Pa i nije... Vizuelni efekti su na očekivanom nivou, ali nisu toliko komplikovani da iziskuju tolike troškove... Jedna velika akciona sekvenca ne izgleda bolje od sličnih filmova prošlosti, te sve ide ka tome da je „Netflix“ jedna velika šema za pranje novca, doslovno ne znam šta bi drugo moglo da bude... Moguće da je većina novca otišlo na glumce, jer na efekte sigurno nije.

Ono što je „The Gray Man“ za špijunske trilere, to je „The Electric State“ za naučno-fantastičnu avanturu, apsolutno veliko ništa. Potpuno nemaštovito i lenje ostvarenje odrađeno samo da bi se potrošila sumanuta suma novca. „Netlfix“ je najzad uspeo da napravi visokobudžetni blokbaster u pokušaju za čije vreme trajanja možete komotno da slažete veš ili perete sudove, a da ništa ne propustite! Ako počnete da gledate „The Electric State“ i podseti vas na neki drugi film (vrlo verovatno bolji), samo pogledajte taj, makar ga gledali već sto puta...

OCENA: 1+/5

Comments

Popular posts from this blog

Lazarev put (2024) - Recenzija Filma

  Podržavam i volim domaću kinematografiju, kakva god da je. Jeste da je muče raznorazni kreativni i produkcioni problemi, ali ima nekog pomaka. On možda nije ogroman, ali je bitno da je postojan. U poslednje vreme, domaća ostvarenja ostavljaju mnogo za poželeti, ali se ponekad nađe neki projekat koji se odmah čini drugačijim i vrednim pažnje. Takvi filmovi su neretko neispraćeni i neshvaćeni dovoljno („Heroji“), ali je nažalost takva sudbina nekih filmova. Od prvog trejlera je bilo vidno poznato da će novi domaći film „Lazarev put“, biti nešto drugačije. Da li u ovom slučaju drugačije znači dobro? Nakon godina provedenih na neimenovanom grčkom ostrvu, ulični umetnik Lazar, želi da se vrati kući. Taj poduhvat mu otežava ostrvska birokratska služba, koja ga šalje od jednog službenika ka drugom, usled nedovoljno prikupljene papirologije. Svaki susret sa njima biva čudniji od prošlog, svaki zazire po malo dublje u njegov lični život i psihu. „Lazarev put“ je film o povratku kući jedno...

Pored nas (2024) - Recenzija Filma

  Pre skoro deceniju je domaću publiku u bioskopima dočekao film Stevana Filipovića, Pored mene. Bio je i te kako uspešan, a između ostalog je dobio glavnu nagradu na „Filmskom Festivalu u Puli“, kao i na „Festivalu filmskog scenarija“ u Vrnjačkoj Banji. Bio je solidan filmski paket, uzimajući poznatu premisu srednjoškolaca koji su zaglavljeni u školi, ali dajući joj malo balkanski šmek. Za to što je bio, bio je i te kako sladak i zapravo skroz dobro izdanje Filipovića, a isto se ne može baš reći za nastavak koji je u bioskope stigao čitavih osam godina nakon prvog, odnosno 2023. godine. Pored tebe je bio znatno slabiji film, pun narativnih štucaja, ali se pohvaljuje što su uspeli da snime takav film za vreme karantina, a i sa pojavom lika Novice se potvrđuje da su svi filmovi Stevana Filipovića smešteni u isti univerzum (jer se Novica pojavljuje i u filmu „Šejtanov ratnik“). Treći film, Pored nas, je trebalo zapravo da bude drugi, ali su autori iskoristili karantin za vreme pande...

Izolacija (2024) - Recenzija Filma

  RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA! Igranje Holivuda nije strana pojava u domaćoj produkciji filmova/serija. Zapadnjački filmovi su neretko bili i ostali inspiracija mnogim scenaristima i rediteljima sa ovih prostora. Katkad je to poigravanje i opravdano, ali ove godine je publika već dobila takav jedan film, u vidu neproslavljenog „akcionog trilera“ Poslednji Strelac. Dok je to bio (malo je reći) mizeran domaći upliv u John Wick svet, Izolacija Marka Backovića je ipak nešto malo drugačije, više naginje ka trileru sa elementima horora. Može se reći, M. Najt Šjamalan na domaći način, uključujući i dobre i loše stvari po kojima je ovaj reditelj poznat. Možda je tu ipak više ovih loših... Mladi perspektivni biolog Jovan dobija visoko plaćeni posao u struci, sa malim obrtom. On mora da bude sam u dubini planine, okružen surovom divljinom. Misteriozni posetioci u noći i čudni pozivi ga uveravaju da se uvalio u nešto uvrnuto što će ga koštati zdravog razuma, a možda i života... Jovan je tu kak...