Skip to main content

Thunderbolts* (2025) - Recenzija Filma

 


 

RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA!

Nešto se krčka u MCU-u već neko vreme... Dok su cele faze filmova polako postajale samo otrcani kreativni eho nekadašnjih opštih havarija ushićenja što će se dobiti novi deo superherojske puzle, imao sam osećaj da je „Marvel Studios“ odlučio da je kiksevima kraj i da se mora nešto novo postići. Od najave povratka Roberta Daunija Džuniora u ovaj svet i to kao jedan od poznatijih „Marvel“ negativaca, Doktor Dum, preko toga da su zapravo dali sebi vremena i iskulirali sa samo jednim filmom prošle godine, do naravno klasičnog pravljenja hajpa za novi „eksperiment“ u vidu „The Fantastic Four: First Steps“ (koji su u ovom filmu najavili i u jednoj sceni nakon odjavne špice), jedno je bilo sigurno: shvaćeno je da moraju da imaju neki novi hit, nešto novo i veliko što će ih barem malo vratiti u stari fazon. Iako sam se radovao i iako mi je bio vrlo zabavan i sa neočekivano malo bolnih tropa, „Thunderbolts*“ je korak ka boljem, onom MCU-u, kojeg sam voleo. Šepav korak, ali ipak korak ka boljem.

Nakon što se nađu u neočekivanoj spletki, sedam neusaglašenih antiheroja (neki su bili zlikovci u prošlim filmovima/serijama) moraju da nauče da rade zajedno i prevaziđu svoje najmračnije prepreke koje ih proganjaju. Jelena Bolova (suštinski nova Crna Udovica), Crveni Čuvar (sovjetski Kapetan Amerika), Baki Barns (bivši Zimski Vojnik), U.S. Agent (Kapetan Amerika na par epizoda serije „The Falcon and the Winter Soldier“) Duh (negativac iz filma „Ant-Man and the Wasp“) i Taskmaster (zlikovac iz filma „Black Widow“) i Bob (novi lik sa misterioznom prošlošću i sposbnostima) postaju po prvi put glavni likovi u svom filmu i dobijaju priliku života: da se pokažu i spase svet, jer kao što i sam teglajn kaže: „Everyone deserves a second chance“.

Ako su vam ovi likovi većinski nepoznati ili vam se čine nebitnim, imate pravo. Oni su u najbolju ruku D-list likovi, ali je to i poenta. Ovo su likovi koji su se pojavili u po nekom filmu ili seriji i verovatno ih mejnstrim publika i ne zna. Znate da vam je tim nepoznat kad je Baki najpoznatiji lik. To je zapravo i dobra, svetla strana filma. Uzeti su likovi koji ne bi trebalo da rade zajedno, ali su stavljeni u situaciju gde jednostavno moraju da rade i da pokažu sebi i svetu da znače nešto, da imaju neku veću poentu od akcija po kojima ih zna MCU, a i publika. Najbolji trenuci filma nisu oni akcioni (kojih zapravo i nema toliko koliko bi se očekivalo), već je akcenat na razvoju likova i iskreno sam iznenađen koliko su svi savršeno radili zajedno i kako su naizgled potpuno nasumični likovi stavljeni jedni pored drugih i da su uspešno izvršeni da do kraja filma jednostavno želim još. Iskreno, davno sam zaboravio kako je vezivati taj osećaj za bilo koji MCU projekat, ali mi je drago što se to najzad ponovo desilo. Živeo sam za svaku interakciju Dejvida Harbora i Sebastijana Stena.

„Thunderbolts*“ je reklamiran kao prva „Marvel“/“A24“ saradnja, odnosno dosta autora koji često rade sa „A24“ su radili na ovom filmu. To je definitivno bila dobra marketinška strategija, ali i pored toga je ovo malo drugačiji MCU film. Fokus je bačen više na unutrašnje stanje likova: njihova osećanja, sveopšte psihičko stanje. Jednostavno rečeno: „Thunderbolts*“ je film o depresiji, praznini koju svi nekada osećamo. Ceo treći akt, koji je uglavnom u ovim filmovima rezervisan za neku ogromnu nepotrebnu CGI borbu je većinski sveden na intimne scene koje metaforički i simbolički predstavljaju unutrašnju borbu koju smo svi vojevali. Nemojte se varati, CGI borba je još uvek tu, samo nije toliko fokusa bačeno na nju koliko bi se obično to desilo u nekom MCU filmu. Da, sve vizuelne metafore i simbolika su poprilično očigledne i bolno jasne od samog starta, ali su ipak novo polje za MCU filmove. Nemojte se ponovo varati, koliko god se film bavio nekim malo drugačijim temama, „Thunderbolts*“ je još uvek superherojski film, a to ipak nosi i neke mane sa sobom, što je ipak i očekivano.

Gledajući na malo drugačiji fazon, film je pokušao da publiku ponovo upozna sa starim likovima (koji su većinski nepoznati), kao i sa novim (kojih nema mnogo). Njihove motivacije i karakterni razvoji su u nekim slučajevima samo preskočeni ili ubrzani kako bi se stiglo do željenog krajnjeg rezultata. To ne predstavlja toliki problem, jer se ipak najbitniji likovi završe kako treba i na zadovoljavajući način, a ovi manje bitni su nekako mehanički došli do određenih karakternih tačaka, kao u nekom talasu rezolucija njihovih karakternih konflikta (spoljašnjih i unutrašnjih).

Da, film je ispunjen klasičnim tropama ovog podžanra, ali ne smetaju. Daje se vremena ozbiljnim trenucima da dišu, da naprave mračniju atmosferu. Sve fore u MCU fazonu su tu, ali se koriste kada treba, a ne da veštački opuste atmosferu i podsete publiku da je to što gledaju samo superherojski film i da je sve okej. Svaka fora je iskorišćena kako treba, čak i nisu bile neprijatne kao što umeju. Dalo se očekivati da će ovaj film biti neki „Suicide Squad“ Džejms Gan fazon, ali zapravo i nije. Opisao bih film kao „Guardians of the Galaxy“ na Zemlji, ali bez previše fora i fazona i popularne muzike na svakih 15 minuta.

Florens Pju, Sebastijan Sten, Dejvid Harbor, Vajat Rasel, Luis Pulman, Džulija Luis-Drejfus, Hana Džon-Kamen i Olga Kurlenko čine glumački ansambl. Moram priznati, svako je bio odličan i valjano je odradio svoj posao. Naravno, Florens Pju je od samog starta glavni lik i najviše je imala vremena da sija. Jelenin lik je očigledno donekle kopija Crne Udovice, nekakva zamena za nju i iskreno, može! Nije Skarlet Johanson, ali mi je prirasla srcu vremenom... Ona je ujedno i srce filma, Pju je vrlo dobro prenela emocije Jelene i učinile mi je jednim od zanimljivih „novijih“ likova.

Drugi favorit mi je zasigurno Dejvid Harbor! Najzad mu je dato vremena da sija kao Crveni Čuvar, najnebitniji supervojnik koji vreme provodi živeći u (ne)slavi prošlosti. Jeste da se pojavio u filmu „Black Widow“ pre četiri godine, ali se ovde više istakao, barem mi se tako čini. Svaka interakcija između njega i drugih likova je bila zlatna vredna; Harbor savršeno zna kako da isporuči publici ovog lika koji ima veću dubinu nego što bi se očekivalo. Iako je on najnebitniji od trojice supervojnika u ovom timu, meni je najbliži srcu!

Još jedan lik koji je dobio svojih pet filmskih minuta jeste U. S. Agent, odnosno bivši Kapetan Amerika, kojeg igra Vajat Rasel. Zanimljivo je to što je Rasel mlađi išao na kasting za pravog Kapetana, ali nije prošao, te su ga zvali godinama kasnije da glumi moralno korumpiranu verziju tog lika, koji je postao sušta suprotnost onoga što je trebalo da predstavlja. Svakako, Rasel se nije istakao koliko i prethodno pomenuti likovi, ali mi je bilo drago da ga vidim i njegov lik ima potencijala za napredak u narednim projektima!

Duh i Taskmaster su definitivno najmanje razvijeni likovi. Potpuno su nebitni i samo su tu da bi popunili prostor. Duh je nažalost bila nebitna i u filmu gde je bila zloća, ali ipak sa toliko likova, neko mora i da ispašta i bude najmanje razvijen... Bilo je fino videti ih nakon toliko vremena, ali su svakako nebitne.

Novi veliki lik je Bob. Što vam manje o njemu kažem bolje je. Samo znajte da je iznenađenje! Iako je njegov put u filmu očigledan, u par trenutaka me je iznenadilo u kom su pravcu otišli sa njegovim likom i siguran sam da je jedan od najmoćnijih persona u MCU. Nažalost, verovatno je to to što smo videli od njega, verujem da će biti protraćen u daljim projektima, ali se nadam da nije tako! Luisa Pulmana sam samo imao priliku da pogledam u „Top Gun: Maverick“, ali ovde je potpuno drugačiji. Radujem se njegovoj karijeri, ima glumačkog potencijala!

Džejk Šrajer je najnoviji indi reditelj kojeg je ovaj studio uzeo pod svoje, dao mu više stotina miliona dolara da napravi film koji ne zna kako da napravi i lako ga kontroliše! Već poznata formula ovog studija koja me je ponovo zabrinula... Džejk je prethodno radio na znatno manjim projektima. Filmovi „Paper Towns“ i „Robot & Frank“, kao i serija „Beef“ pokazuju njegovu sklonost ka više niskobudžetnim, emotivnim pričama. Ne čudi što je uzet kao reditelj MCU filma, ali sa zadovoljnošću ću reći da je Džejk redak proizvod takve formule koji zapravo i radi. Tokom filma se osetio neki tračak rediteljskog pečata, koji iako nije jak, ipak donekle postoji.

Da li smo se najzad vratili klasičnom MCU-u? Ne bih rekao. Ali, „Thunderbolts*“ jeste poseban film ovakve vrste u poslednje vreme koje beleži izumiranje ovog podžanra i bavi se nekim temama kojima se slični filmovi uglavnom ne bakću. Bilo je zabavno gledati ove likove kako sarađuju i ne bih nikada rekao da bi baš ova naizgled nasumična skupima ultra sporednih MCU likova ovako dobro radila zajedno. Svako od glumaca je pokidao, pogotovo Florens Pju i Dejvid Harbor, a i Luis Pulman je pokazao šta ume! Narativno je hrabar film, bavi se temama depresije na nesvakidašnji način za superherojske filmove, ali ipak ima i iste probleme na tom polju. Nije u potpunosti razvijen što se tiče svih odnosa likova, karakternih lukova i drugih dramaturških pojedinosti, ali dovoljno dobro radi kao paket. Drago mi je što mogu reći da sam se ponovo zabavio na MCU filmu! „Thunderbolts*“ je šepav korak ka boljem, ali svakako korak! Status kvo je još uvek relativno uspostavljen, ali se nadam da će njihov sledeći film „The Fantastic Four: First Steps“, biti već PRVI zdrav i dobar KORAK ka novijem, hrabrijem i boljem MCU-u.

OCENA: 3+/5

Comments

Popular posts from this blog

Lazarev put (2024) - Recenzija Filma

  Podržavam i volim domaću kinematografiju, kakva god da je. Jeste da je muče raznorazni kreativni i produkcioni problemi, ali ima nekog pomaka. On možda nije ogroman, ali je bitno da je postojan. U poslednje vreme, domaća ostvarenja ostavljaju mnogo za poželeti, ali se ponekad nađe neki projekat koji se odmah čini drugačijim i vrednim pažnje. Takvi filmovi su neretko neispraćeni i neshvaćeni dovoljno („Heroji“), ali je nažalost takva sudbina nekih filmova. Od prvog trejlera je bilo vidno poznato da će novi domaći film „Lazarev put“, biti nešto drugačije. Da li u ovom slučaju drugačije znači dobro? Nakon godina provedenih na neimenovanom grčkom ostrvu, ulični umetnik Lazar, želi da se vrati kući. Taj poduhvat mu otežava ostrvska birokratska služba, koja ga šalje od jednog službenika ka drugom, usled nedovoljno prikupljene papirologije. Svaki susret sa njima biva čudniji od prošlog, svaki zazire po malo dublje u njegov lični život i psihu. „Lazarev put“ je film o povratku kući jedno...

Pored nas (2024) - Recenzija Filma

  Pre skoro deceniju je domaću publiku u bioskopima dočekao film Stevana Filipovića, Pored mene. Bio je i te kako uspešan, a između ostalog je dobio glavnu nagradu na „Filmskom Festivalu u Puli“, kao i na „Festivalu filmskog scenarija“ u Vrnjačkoj Banji. Bio je solidan filmski paket, uzimajući poznatu premisu srednjoškolaca koji su zaglavljeni u školi, ali dajući joj malo balkanski šmek. Za to što je bio, bio je i te kako sladak i zapravo skroz dobro izdanje Filipovića, a isto se ne može baš reći za nastavak koji je u bioskope stigao čitavih osam godina nakon prvog, odnosno 2023. godine. Pored tebe je bio znatno slabiji film, pun narativnih štucaja, ali se pohvaljuje što su uspeli da snime takav film za vreme karantina, a i sa pojavom lika Novice se potvrđuje da su svi filmovi Stevana Filipovića smešteni u isti univerzum (jer se Novica pojavljuje i u filmu „Šejtanov ratnik“). Treći film, Pored nas, je trebalo zapravo da bude drugi, ali su autori iskoristili karantin za vreme pande...

Izolacija (2024) - Recenzija Filma

  RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA! Igranje Holivuda nije strana pojava u domaćoj produkciji filmova/serija. Zapadnjački filmovi su neretko bili i ostali inspiracija mnogim scenaristima i rediteljima sa ovih prostora. Katkad je to poigravanje i opravdano, ali ove godine je publika već dobila takav jedan film, u vidu neproslavljenog „akcionog trilera“ Poslednji Strelac. Dok je to bio (malo je reći) mizeran domaći upliv u John Wick svet, Izolacija Marka Backovića je ipak nešto malo drugačije, više naginje ka trileru sa elementima horora. Može se reći, M. Najt Šjamalan na domaći način, uključujući i dobre i loše stvari po kojima je ovaj reditelj poznat. Možda je tu ipak više ovih loših... Mladi perspektivni biolog Jovan dobija visoko plaćeni posao u struci, sa malim obrtom. On mora da bude sam u dubini planine, okružen surovom divljinom. Misteriozni posetioci u noći i čudni pozivi ga uveravaju da se uvalio u nešto uvrnuto što će ga koštati zdravog razuma, a možda i života... Jovan je tu kak...