Od
kad je „Sony“ počeo da iznajmljuje svoj najveći superherojski adut,
Spajdermena, da se pojavljuje u MCU-u, njihov Spajdermen svet je postao i te
kako istumban. Pre 2016. godine i prvog pojavljivanja ovog lika u MCU, odnosno
u filmu „Captain America: Civil War“, „Sony“ je imao jednu i po trilogiju iza
sebe. Od 2002. do 2014. godine je svetska publika dobila pet filmova. Neki se
smatraju za najbolje od superherojskog podžanra (Spider-Man 2), a neki su
podelili fanove (The Amazing Spider-Man 2). Tobi Megvajer i Endru Garfild su
obeležili odrastanje mnogih generacija ovog veka.
Od
kad je Tom Holand u Osvetnicima, „Sony“ ne zna šta da radi sa ostalim
Spajdermen likovima na koje polaže prava. Te su se („pametno“) setili da prave
filmove o poznatim Spajdermen zlikovcima, ali bez superheroja sa kojim su svi
oni suštinski povezani. U prethodnih šest godina je publika imala priliku da
pogleda ukupno četiri filma iz tog na loš način zamršenog podeljenog
univerzuma. „Venom“ je bio u najboljem slučaju okej film koji da je snimljen pre
trideset godina bi bio odličan. Njegov nastavak je bio jedan od gorih filmova
2021. godine, dok je „Morbius“ bio neslana šala od filma i jedan od većih
propaliteta 2022. godine. 2024. godina je obeležila čak tri projekta ovog
univerzuma. Poslednji meseci godine su zakazani za završnicu „Venom“ trilogije
sa filmom „Venom: The Last Dance“ i krvavi akcioni triler „Kraven the Hunter“,
koji obećava da će biti nešto sasvim drugačije (zar to ne obećavaju svi). Početkom
godine, u februaru je izašao sigurno jedan od gorih superherojskih filmova, a
sigurno najgori film iz tog univerzuma, „Madame Web“.
Napraviti
film u kojem je zlikovac zapravo anti-heroj i samim tim postaje donekle obezličen
i loše adaptiran iz originalnog materijala je jedna stvar. Za te filmove barem
postoji mnogo materijala koji može da bude inspiracija za novu adaptaciju lika.
Ali stvoriti film o nekom ko ni nema svoj strip, o apsolutno sporednom liku
koji nije nešto bitan je vrlo ambiciozno i zaista puno potencijala. Ako „Sony“
išta zna dobro da radi, to je da se izgubi u ambicioznosti i sve sa
potencijalom da satra duboko u kreativni ponor, a „Madame Web“ je još jedan
primer toga.
„Madame
Web“ je tužan izgovor za film, ali je i gledanje istog jedno tužno iskusto. Ovde
je postojao neki iole koherentan film. Možda ne najbolji film na svetu, ali
barem minimalno okej. Gledajući ga se stiče osećaj da su na svakom mogućem
koraku pokušali da uštede i izvuku se na neku tehnikaliju. Film je predstavljen
kao neka nova era u superherojskim filmovima gde su žene glavni likovi. Glumci su
mislili da su sad u MCU, a ne u nekom propratnom nebitnom delu sveta
superherojskog filma.
Smešten
u 2003. godinu, glavni lik filma je bolničarka Kasandra Veb koja počinje da
pokazuje znake vidovitosti. Primorana da se suoči sa otkrićima o svojoj
prošlosti, ona mora da zaštiti tri mlade žene od misterioznog protivnika koji
ih želi mrtve. Veb shvata da može da iskoristi ovu moć da vidi budućnost i da
je promeni. Da li su njihove sudbine predodređene ili ih ipak Kasandra može
spasiti? Odgovor se krije u bolnih 116 minuta ispunjenih u najboljem slučaju
osrednjih akcionih sekvenci sa vizuelnim efektima kvaliteta godine kada se film
dešava.
Dramaturški
gledano, film je odrađen na najviše moguć amaterski način. Likovi su
nerazvijeni, njihove akcije nezasnovane na logici, a međusobni odnosi, stub
temeljac filma, su isforsirani. Motivi likova su veštački i samo se dogode kako
bi se dogodili. Zlikovac je zanimljiv u stripovima, ali je ovde iskorišćen samo
kao bezlična pretnja za glavne likove. Niko nije zanimljiv i samo se čekala još
jedna osrednja akciona scena kako bi gledaoci bili naterani da zaborave dijaloge
koji izazivaju neprijatnost i upalu ušiju i mozga.
Glavna
glumačka ekipa zapravo i nije loša. Dakota Džonson, Sidni Svini, Isabela Merced
i Tahir Rakim nužno nisu loši glumci (pogotovo Džonson), ali im ovde nije dat
adekvatni materijal za rad. Fizički se slažu sa likovima, ali se tu
zaustavljaju bilo kakve hvale. Ne oseća se ni njihov trud ni volja da izguraju
scenu (kakvi li su bili tek dublovi koji nisu ušli u film). Sama činjenica da
je Dakota Džonson otpustila ceo lični PR tim nakon izlaska ovog filma govori
više nego što bih mogao da napišem.
Zaista
ne govorim ovo često, ali "Madame Web" je đubre od filma. Čak nije ni
kao smešno loš kao "Morbius", nego je samo vrlo bolan. Likovi su
očajni, scenario katastrofalan, apsolutno sve bazdi na lenjost i nemaštovitost.
Ne vredi gledati ovaj film ni u prolazu dok se nešto radi po kući. Zaista ne
znam koji je dalji Sonijev plan. Čeka se ostatak godine i filmovi "Kraven
the Huner" i "Venom: The Last Dance" koji će nadam se sahraniti
Sonijev Spajdermen univerzum BEZ Spajdermena.
Ocena: 1/5
Comments
Post a Comment