Skip to main content

Bob Marley: One Love (2024) - Recenzija

 


Biografski filmovi o poznatim izvođačima je već opšte poznat trend za koji se mislilo da je donekle već izgubio svoj šarm. Bob Marli je bio i ostao jedan od najupečatljivijih i najuticajnijih muzičara 20. veka, te nije čudno što se odlučilo da se snimi igrani film sa istim elanom bezbroj sličnih ostvarenja. Iako je snimljeno već nekoliko dokumentarnih filmova o Marliju, "Paramount" je odlučio da uloži skromnih $70 miliona i pokuša da unovči još uvek veliku Marlijevu popularnost. Da li je vrlo očigledno i poprilično lenje nazvan "Bob Marley: One Love" to i uspeo ili je još jedan biografski promašaj?

Kao i neki slični biografski filmovi, "Bob Marley: One Love" prikazuje samo određen period života naslovne ličnosti, ovaj put je to poslednjih nekoliko godina života, sa daškom flešbekova koji podcrtavaju narativni kontekst. Od početka turbulencije na Jamajci, preko njegovog snimanja u Londonu i sa "epskom" koncertnom završnicom na Jamajci, koju ni ne vidimo. Događaji koji su odabrani za prikaz su smisleni, ali način na koji su narativno spojeni je potpuno haotičan i neretko besmislen. Događajima se ne dozvoljava da dišu i dramaturgija i te kako pati tokom celosti trajanja filma. Njihov značaj se ističe, ali vrlo ofrlje i neinspirativno, kao da je autorski tim MORAO da ih pređe kako bi imao neki i iole smislen film da prikažu. Mogao je bez problema da se napravi film o Marliju u nekom od ovih za njega ključnih životnih događaja i da poruka bude jača i bolja, a film jeftiniji i samim tim profitabilniji. Biografski filmovi poput "Judy" ili "Spencer" su solidni primeri pomenutog. Produkcijski tim pretežno čini porodica Marli, te su sigurno imali veliki udeo u kontroli produkcije i šta će se na koji način prikazati. Neki bi pomislili da je to možda dobro, ali za autorski i što verodostojniji prikaz života ili delova istog neke ličnosti poput Marlija, potreba je sloboda autorskog tima filma.

Ako je nešto vredno pomena, to je glavni glumac Kingsli Ben-Adir. Publika je imala priliku da ga prošle godine vidi u dva velika projekta, seriji "Secret Invasion" i filmu "Barbie", te nije nepoznat filmskom svetu. Ovde je ipak bio u centru pažnje i zaista je nosio film na leđima. Iako nužno fizički ne liči na Marlija, reklo bi se da je uspeo da prenese njegov duh donekle na veliko platno, koliko je mogao. Način na koji govori i kako se kreće na sceni i van nje je zaista bio kul za gledati. Nije se stekao utisak da je ovo neka lenja karakterizacija Marlijevog lika, nego je Marli zaista lik u filmu o sebi, što neki slični filmovi nisu dobro odradili. Kingsli u većini scena peva, ali u scenama na koncertima je nahovan originalnim snimcima i baš je primetno. Publika zna da ovo nije pravi Marli, te je Kingsli mogao bez problema da peva ceo film i ne bi bio problem.

Pored Kingslija se zasigurno najviše ističe Lašana Linč kao njegova supruga i životna ljubav. Njihov odnos je bio zanimljiv, ali nedovoljno taknut da sadrži ozbiljniju težinu, a mogao je. Bob i Rita Marli su očigledno bili životni saputnici kroz sito i rešeto i to se donekle oseća u filmu, ali nažalost nedovoljno. Režija Rajnaldo Markusa Grina je nažalost očekivano neinspirativn. Nije ništa što se nije moglo već videti u sličnim filmovima prošlosti i verovatno budućnosti. Prethodno je radio na odličnoj seriji "We Own This City" i filmu "King Richard". Oba pomenuta projekta su bili solidno režirani, te se barem očekivalo da će režija filma o Marliju biti i iole režirana bolje od mediokriteta svakog sličnog filma.

"Bob Marley: One Love" je haotična mešavina svega i svačega iz Marlijevih poslednjih godina života. Fali mu konstruktivnog narativnog toka koji ima smisla i koji ne nosi lažnu težinu. Kontrola porodice Marli je sigurno uticala na finalni produkt i žao mi je, jer Marli zaista zaslužuje bolji film. Jeste da film sadrži mnogo fenomenalne Marlijeve muzike, ali ako vam se sluša njegova muzika, uključite "YouTube". Siguran sam da se negde krije bolji film o ovoj izuzetnoj ličnosti ili da će biti snimljen u budućnosti. Ako će biti, treba zadržati glavnog glumca jer je bio možda i jedina svetla tačka filma. Ako išta, film me je barem zainteresovao da istražim Rastafarijanstvo i malo se više udubim u njihov pokret i rege muziku.

Comments

Popular posts from this blog

Lazarev put (2024) - Recenzija Filma

  Podržavam i volim domaću kinematografiju, kakva god da je. Jeste da je muče raznorazni kreativni i produkcioni problemi, ali ima nekog pomaka. On možda nije ogroman, ali je bitno da je postojan. U poslednje vreme, domaća ostvarenja ostavljaju mnogo za poželeti, ali se ponekad nađe neki projekat koji se odmah čini drugačijim i vrednim pažnje. Takvi filmovi su neretko neispraćeni i neshvaćeni dovoljno („Heroji“), ali je nažalost takva sudbina nekih filmova. Od prvog trejlera je bilo vidno poznato da će novi domaći film „Lazarev put“, biti nešto drugačije. Da li u ovom slučaju drugačije znači dobro? Nakon godina provedenih na neimenovanom grčkom ostrvu, ulični umetnik Lazar, želi da se vrati kući. Taj poduhvat mu otežava ostrvska birokratska služba, koja ga šalje od jednog službenika ka drugom, usled nedovoljno prikupljene papirologije. Svaki susret sa njima biva čudniji od prošlog, svaki zazire po malo dublje u njegov lični život i psihu. „Lazarev put“ je film o povratku kući jedno...

Pored nas (2024) - Recenzija Filma

  Pre skoro deceniju je domaću publiku u bioskopima dočekao film Stevana Filipovića, Pored mene. Bio je i te kako uspešan, a između ostalog je dobio glavnu nagradu na „Filmskom Festivalu u Puli“, kao i na „Festivalu filmskog scenarija“ u Vrnjačkoj Banji. Bio je solidan filmski paket, uzimajući poznatu premisu srednjoškolaca koji su zaglavljeni u školi, ali dajući joj malo balkanski šmek. Za to što je bio, bio je i te kako sladak i zapravo skroz dobro izdanje Filipovića, a isto se ne može baš reći za nastavak koji je u bioskope stigao čitavih osam godina nakon prvog, odnosno 2023. godine. Pored tebe je bio znatno slabiji film, pun narativnih štucaja, ali se pohvaljuje što su uspeli da snime takav film za vreme karantina, a i sa pojavom lika Novice se potvrđuje da su svi filmovi Stevana Filipovića smešteni u isti univerzum (jer se Novica pojavljuje i u filmu „Šejtanov ratnik“). Treći film, Pored nas, je trebalo zapravo da bude drugi, ali su autori iskoristili karantin za vreme pande...

Izolacija (2024) - Recenzija Filma

  RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA! Igranje Holivuda nije strana pojava u domaćoj produkciji filmova/serija. Zapadnjački filmovi su neretko bili i ostali inspiracija mnogim scenaristima i rediteljima sa ovih prostora. Katkad je to poigravanje i opravdano, ali ove godine je publika već dobila takav jedan film, u vidu neproslavljenog „akcionog trilera“ Poslednji Strelac. Dok je to bio (malo je reći) mizeran domaći upliv u John Wick svet, Izolacija Marka Backovića je ipak nešto malo drugačije, više naginje ka trileru sa elementima horora. Može se reći, M. Najt Šjamalan na domaći način, uključujući i dobre i loše stvari po kojima je ovaj reditelj poznat. Možda je tu ipak više ovih loših... Mladi perspektivni biolog Jovan dobija visoko plaćeni posao u struci, sa malim obrtom. On mora da bude sam u dubini planine, okružen surovom divljinom. Misteriozni posetioci u noći i čudni pozivi ga uveravaju da se uvalio u nešto uvrnuto što će ga koštati zdravog razuma, a možda i života... Jovan je tu kak...