Januar
je neretko bio, a i nažalost ostao mesec đubrište za filmove. Kada studio nije
siguran kada da objavi film, uglavnom se odabare januar kao neka vrsta limba za
pretežno mediokritetna holivudska izdanja. Naravno da to nije baš uvek slučaj,
ali novo rediteljsko ostvarenje Dejvida Ejera, "The Beekeeper" je
potvrdio da tu hipotezu.
Reditelj
Dejvid Ejer je neko vreme bio zapravo solidan autor u Holivudu. Režirao je
zapravo dobre filmove poput "Fury" i "End of Watch", a
napisao je jedan od boljih filmova sa početka 21. veka, "Training
Day". Nažalost se izgubio u holivudskom vrtlogu odradivši "Suicide
Squad", jedan od gorih superherojskih blokbastera u proteklih nekoliko
godina, a potvrdio je da se potpuno izgubio filmovima "Bright" i
"The Tax Collector" (koji je jedva gledljiv). Nadao sam se da će
njegov rediteljski udeo u "The Beekeeper" zajedno sa kombinacijom
zaista uvek posvećenog Džejsona Statama garantovati barem solidan akcioni
početak filmske godine, ali sam se prevario.
Ejer
režira ovaj film na najlenji mogući način, kao da ne zna kako da odradi akciju
kako treba. To me je začudilo malo, jer su me neke scene u "Fury"
iznenadile, pa čak i nekoliko akcionih momenata u ne toliko dobrom "Sucide
Squad" filmu. Akcija u njegovom najnovijem filmu je jednostavno okej. Bilo
je dobrih i baš napetih borbi prsa u prsa, ali je falilo još malo da bude vrlo
dobro i više. Kao da se tim koji stoji iza akcionih scena ulenjio i samo su
ofrlje odradili neke momente. Previše naglih rezova, premalo master kadrova i u
nekoliko trenutaka besramnih rezova u sred kadra odaju utisak amaterizma, a ne
zaista ne bi trebalo. Film očekivano i predvidivo ima nekoliko velikih borbi,
koje bi trebalo da označe i prekretnicu u dramaturškom smislu. Te borbe su
dovoljno kompetentno odrađene, ali opet nekako nisu na nivou koliko se
očekivalo. "The Beekeeper" pati od nedostatka kreativnosti i
posvećenosti koreografskog tima i zato akcija ne uspeva da bude na nivou onih u
"John Wick" serijalu, ili čak onim klonovima tog serijala poput
"Nobody" ili "Atomic Blonde"; ipak su ti filmovi donekle
postavili standard za sve naredne akcione filmove. Ali, ako je zbog nečega ovaj
film vredan gledanja, to je zbog akcije, koja ni sama po sebi nije baš vredna
cele cene karte, a kamoli cene vašeg dragocenog vremena.
U
svakom dobrom akcionom filmu bi akcija trebalo da ide uz dobar narativ. To nije
slučaj sa "The Beekeeper". Film je pisao Kurt Vimer koji baš nema
neki savršen dramaturški portfolio. Između ostalih, pisao je rimejkove filmova
"Point Break" i "Total Recall", ali i jedan za mene od
najgorih filmova prošle godine, "Expend4bles". Sudeći po njegovim
prošlim ostvarenjima ne treba ništa više da se očekuje ni od ovog. Od "The
Beekeeper" se ne očekuje neki perfektni scenario, ali se očekuje da bude
smislen i barem dovoljno dobar da ne bude neprijatno kad god neko od likova
otvori usta da izusti zaista mizerno odrađene replike. Jeste da je film
reklamiran kao glupi i brzi akcioni film, ali je scenario zaista ispod nivoa.
Ovaj film je nalik na lošu kopiju "John Wick" fazona priče. Ali
razlika između ta dva filma jeste što ovom nedostaje samosvest o tome šta se
prikazuje na platnu, a pritom ni ne zna skroz koji su mu aduti i na šta treba
da se skroz fokusira. Film narativno ide prebrzo za svoje dobro i ne dozvoljava
apsolutno nikakav karakterni razvoj, čak ni onaj minimalan koji je preko
potreban za svaki film.
Ako
se neko potrudio u ovom filmu, to je Džejson Statam. Ovo mu je peti film u
proteklih godinu dana. Iako većina njih nije bilo baš dobro, opet se mora pohvaliti
njegova posvećenost i vidni trud koji uloži u svaki projekat, makar on bio neki
mediokritetni. Statam ovde igra Adama Kleja, lika koji je kao i svaki Statamov
lik ikada. Ne razlikuje se od transportera ili njegovog lika u "Meg"
filmovima ili "Fast and Furious" serijalu... Svakako, u "The
Beekeeper" je posvećeno pristupio svakoj akcionoj sceni. Nemam nikakve
zamerke za njegovo izvođenje, jer se ništa manje niti više nije očekivalo.
Pored
Statama su u značajnijim sporednim ulogama Džos Hačerson i Džeremi Ajrons,
dobri glumci koji su apsolutno protraćeni ovde. Oba lika koja su tumačili su
imali potencijal da budu nešto baš zanimljivo, ali im nije dat prostor da se
razviju koliko su mogli. Hačerson je razmaženi "tech bro", dok je
Ajrons CEO firme koja se bavi prljavim poslovima. Doslovno su prekopirane
verzije vođe ruske mafije i sina mu iz prvog "John Wick" filma. Malo
mi je žao, jer su njihovi likovi mogli da budu mnogo bitniji.
Nadao
sam se da će "The Beekeeper" nastaviti odličan niz akcionih filmova
koje smo dobili 2023. godine, ali je to verovatno bilo previše dobro da bi bilo
istinito. Filmu fali dobar ili barem smisleni scenario i barem malo bolje
akcione scene kako bi bile solidne za film ovakvog kalibra. Statam je bio
očekivano dobar, dok sve ostalo oko njega nije za pohvalu. Ova ocena je
pretežno zbog akcije i Statama, koji je zaista uspeo da dosegne visok nivo
akcionog heroja koji podseća na Stalonea i Švarcenegera iz osamdesetih godina
prošlog veka. Ako vam se baš gleda ova glupa akcija koja nije toliko glupa da
je dobra nego je samo glupa, sačekajte barem da izađe na internetu, jer zaista
ne vredi da se izdvoje vreme i novac za ovih 105 minuta haosa koji je mogao
biti prihvatljivo zabavan haos.
Comments
Post a Comment