Skip to main content

The Beekeeper (2024) - Recenzija Filma

 


Januar je neretko bio, a i nažalost ostao mesec đubrište za filmove. Kada studio nije siguran kada da objavi film, uglavnom se odabare januar kao neka vrsta limba za pretežno mediokritetna holivudska izdanja. Naravno da to nije baš uvek slučaj, ali novo rediteljsko ostvarenje Dejvida Ejera, "The Beekeeper" je potvrdio da tu hipotezu.

Reditelj Dejvid Ejer je neko vreme bio zapravo solidan autor u Holivudu. Režirao je zapravo dobre filmove poput "Fury" i "End of Watch", a napisao je jedan od boljih filmova sa početka 21. veka, "Training Day". Nažalost se izgubio u holivudskom vrtlogu odradivši "Suicide Squad", jedan od gorih superherojskih blokbastera u proteklih nekoliko godina, a potvrdio je da se potpuno izgubio filmovima "Bright" i "The Tax Collector" (koji je jedva gledljiv). Nadao sam se da će njegov rediteljski udeo u "The Beekeeper" zajedno sa kombinacijom zaista uvek posvećenog Džejsona Statama garantovati barem solidan akcioni početak filmske godine, ali sam se prevario.

Ejer režira ovaj film na najlenji mogući način, kao da ne zna kako da odradi akciju kako treba. To me je začudilo malo, jer su me neke scene u "Fury" iznenadile, pa čak i nekoliko akcionih momenata u ne toliko dobrom "Sucide Squad" filmu. Akcija u njegovom najnovijem filmu je jednostavno okej. Bilo je dobrih i baš napetih borbi prsa u prsa, ali je falilo još malo da bude vrlo dobro i više. Kao da se tim koji stoji iza akcionih scena ulenjio i samo su ofrlje odradili neke momente. Previše naglih rezova, premalo master kadrova i u nekoliko trenutaka besramnih rezova u sred kadra odaju utisak amaterizma, a ne zaista ne bi trebalo. Film očekivano i predvidivo ima nekoliko velikih borbi, koje bi trebalo da označe i prekretnicu u dramaturškom smislu. Te borbe su dovoljno kompetentno odrađene, ali opet nekako nisu na nivou koliko se očekivalo. "The Beekeeper" pati od nedostatka kreativnosti i posvećenosti koreografskog tima i zato akcija ne uspeva da bude na nivou onih u "John Wick" serijalu, ili čak onim klonovima tog serijala poput "Nobody" ili "Atomic Blonde"; ipak su ti filmovi donekle postavili standard za sve naredne akcione filmove. Ali, ako je zbog nečega ovaj film vredan gledanja, to je zbog akcije, koja ni sama po sebi nije baš vredna cele cene karte, a kamoli cene vašeg dragocenog vremena.

U svakom dobrom akcionom filmu bi akcija trebalo da ide uz dobar narativ. To nije slučaj sa "The Beekeeper". Film je pisao Kurt Vimer koji baš nema neki savršen dramaturški portfolio. Između ostalih, pisao je rimejkove filmova "Point Break" i "Total Recall", ali i jedan za mene od najgorih filmova prošle godine, "Expend4bles". Sudeći po njegovim prošlim ostvarenjima ne treba ništa više da se očekuje ni od ovog. Od "The Beekeeper" se ne očekuje neki perfektni scenario, ali se očekuje da bude smislen i barem dovoljno dobar da ne bude neprijatno kad god neko od likova otvori usta da izusti zaista mizerno odrađene replike. Jeste da je film reklamiran kao glupi i brzi akcioni film, ali je scenario zaista ispod nivoa. Ovaj film je nalik na lošu kopiju "John Wick" fazona priče. Ali razlika između ta dva filma jeste što ovom nedostaje samosvest o tome šta se prikazuje na platnu, a pritom ni ne zna skroz koji su mu aduti i na šta treba da se skroz fokusira. Film narativno ide prebrzo za svoje dobro i ne dozvoljava apsolutno nikakav karakterni razvoj, čak ni onaj minimalan koji je preko potreban za svaki film.

Ako se neko potrudio u ovom filmu, to je Džejson Statam. Ovo mu je peti film u proteklih godinu dana. Iako većina njih nije bilo baš dobro, opet se mora pohvaliti njegova posvećenost i vidni trud koji uloži u svaki projekat, makar on bio neki mediokritetni. Statam ovde igra Adama Kleja, lika koji je kao i svaki Statamov lik ikada. Ne razlikuje se od transportera ili njegovog lika u "Meg" filmovima ili "Fast and Furious" serijalu... Svakako, u "The Beekeeper" je posvećeno pristupio svakoj akcionoj sceni. Nemam nikakve zamerke za njegovo izvođenje, jer se ništa manje niti više nije očekivalo.

Pored Statama su u značajnijim sporednim ulogama Džos Hačerson i Džeremi Ajrons, dobri glumci koji su apsolutno protraćeni ovde. Oba lika koja su tumačili su imali potencijal da budu nešto baš zanimljivo, ali im nije dat prostor da se razviju koliko su mogli. Hačerson je razmaženi "tech bro", dok je Ajrons CEO firme koja se bavi prljavim poslovima. Doslovno su prekopirane verzije vođe ruske mafije i sina mu iz prvog "John Wick" filma. Malo mi je žao, jer su njihovi likovi mogli da budu mnogo bitniji.

Nadao sam se da će "The Beekeeper" nastaviti odličan niz akcionih filmova koje smo dobili 2023. godine, ali je to verovatno bilo previše dobro da bi bilo istinito. Filmu fali dobar ili barem smisleni scenario i barem malo bolje akcione scene kako bi bile solidne za film ovakvog kalibra. Statam je bio očekivano dobar, dok sve ostalo oko njega nije za pohvalu. Ova ocena je pretežno zbog akcije i Statama, koji je zaista uspeo da dosegne visok nivo akcionog heroja koji podseća na Stalonea i Švarcenegera iz osamdesetih godina prošlog veka. Ako vam se baš gleda ova glupa akcija koja nije toliko glupa da je dobra nego je samo glupa, sačekajte barem da izađe na internetu, jer zaista ne vredi da se izdvoje vreme i novac za ovih 105 minuta haosa koji je mogao biti prihvatljivo zabavan haos.

Ocena: 2/5

Comments

Popular posts from this blog

Lazarev put (2024) - Recenzija Filma

  Podržavam i volim domaću kinematografiju, kakva god da je. Jeste da je muče raznorazni kreativni i produkcioni problemi, ali ima nekog pomaka. On možda nije ogroman, ali je bitno da je postojan. U poslednje vreme, domaća ostvarenja ostavljaju mnogo za poželeti, ali se ponekad nađe neki projekat koji se odmah čini drugačijim i vrednim pažnje. Takvi filmovi su neretko neispraćeni i neshvaćeni dovoljno („Heroji“), ali je nažalost takva sudbina nekih filmova. Od prvog trejlera je bilo vidno poznato da će novi domaći film „Lazarev put“, biti nešto drugačije. Da li u ovom slučaju drugačije znači dobro? Nakon godina provedenih na neimenovanom grčkom ostrvu, ulični umetnik Lazar, želi da se vrati kući. Taj poduhvat mu otežava ostrvska birokratska služba, koja ga šalje od jednog službenika ka drugom, usled nedovoljno prikupljene papirologije. Svaki susret sa njima biva čudniji od prošlog, svaki zazire po malo dublje u njegov lični život i psihu. „Lazarev put“ je film o povratku kući jedno...

Pored nas (2024) - Recenzija Filma

  Pre skoro deceniju je domaću publiku u bioskopima dočekao film Stevana Filipovića, Pored mene. Bio je i te kako uspešan, a između ostalog je dobio glavnu nagradu na „Filmskom Festivalu u Puli“, kao i na „Festivalu filmskog scenarija“ u Vrnjačkoj Banji. Bio je solidan filmski paket, uzimajući poznatu premisu srednjoškolaca koji su zaglavljeni u školi, ali dajući joj malo balkanski šmek. Za to što je bio, bio je i te kako sladak i zapravo skroz dobro izdanje Filipovića, a isto se ne može baš reći za nastavak koji je u bioskope stigao čitavih osam godina nakon prvog, odnosno 2023. godine. Pored tebe je bio znatno slabiji film, pun narativnih štucaja, ali se pohvaljuje što su uspeli da snime takav film za vreme karantina, a i sa pojavom lika Novice se potvrđuje da su svi filmovi Stevana Filipovića smešteni u isti univerzum (jer se Novica pojavljuje i u filmu „Šejtanov ratnik“). Treći film, Pored nas, je trebalo zapravo da bude drugi, ali su autori iskoristili karantin za vreme pande...

Izolacija (2024) - Recenzija Filma

  RECENZIJA JE BEZ SPOJLERA! Igranje Holivuda nije strana pojava u domaćoj produkciji filmova/serija. Zapadnjački filmovi su neretko bili i ostali inspiracija mnogim scenaristima i rediteljima sa ovih prostora. Katkad je to poigravanje i opravdano, ali ove godine je publika već dobila takav jedan film, u vidu neproslavljenog „akcionog trilera“ Poslednji Strelac. Dok je to bio (malo je reći) mizeran domaći upliv u John Wick svet, Izolacija Marka Backovića je ipak nešto malo drugačije, više naginje ka trileru sa elementima horora. Može se reći, M. Najt Šjamalan na domaći način, uključujući i dobre i loše stvari po kojima je ovaj reditelj poznat. Možda je tu ipak više ovih loših... Mladi perspektivni biolog Jovan dobija visoko plaćeni posao u struci, sa malim obrtom. On mora da bude sam u dubini planine, okružen surovom divljinom. Misteriozni posetioci u noći i čudni pozivi ga uveravaju da se uvalio u nešto uvrnuto što će ga koštati zdravog razuma, a možda i života... Jovan je tu kak...