10. Megalopolis
Jedan od meni najiščekivanijih filmova ove godine
i verovatno poslednji film velikog Frensisa Forda Kopole! Nažalost, ovaj film
nije ono što je trebalo da bude... Hrpa je haosa i neprijatnosti u dva i po
sata. Razumem šta je Kopola hteo sa njim, ali je nažalost propao na svim
frontovima. Verujem i da je dosta verovao u njega, gledeajući na to da je uložio
svojih $120 miliona.
I te kako bih voleo da je ovaj film uspeo, da je bio ono što je trebalo da bude: epski završetak epskog reditelja. Trebalo je da nam pokaže šta se to krčkalo više od 40 godina kod velemajstora, da nam dostavi jednu debelu TAČKU na karijeru. Ali avaj, neke želje možda i ne treba da se ispune.
9. Megdan
Megdan: Između vode i vatre je još jedno domaće razočarenje. Film je bez
trunke originalnosti i bilo kakve smislenosti. Režiran je i snimljen gore od
studentskih filmova, a sveopšta ideja je nimalo izazovna ili ni minimalno
inovativna. Gluma je flagmatična, dok su likovi bezlični i mnogo je reći
jednodimenzionalni. Megdan je film
koji je sigurno nastao iz neke koristi, jer ne znam kome je film išao u prilog,
a verujem da neće ići ni vašem vremenu ni novčaniku. Film koji je isključivo
snimljen kako bi se promovisao „Megdan Fighting“ organizacija borbi mešovitih
borilačkih veština. Film koji je zapravo neka očajno loša promocija je nešto
najgore što isti može biti.
8. Bob Marley: One Love
Biografski filmovi o poznatim izvođačima je već
opšte poznat trend za koji se mislilo da je donekle već izgubio svoj šarm. Bob
Marli je bio i ostao jedan od najupečatljivijih i najuticajnijih muzičara 20.
veka, te nije čudno što se odlučilo da se snimi igrani film sa istim elanom
bezbroj sličnih ostvarenja. Iako je snimljeno već nekoliko dokumentarnih
filmova o Marliju, "Paramount" je odlučio da uloži skromnih $70
miliona i pokuša da unovči još uvek veliku Marlijevu popularnost.
Bob Marley: One Love je haotična mešavina svega i svačega iz
Marlijevih poslednjih godina života. Fali mu konstruktivnog narativnog toka
koji ima smisla i koji ne nosi lažnu težinu. Kontrola porodice Marli je sigurno
uticala na finalni produkt i žao mi je, jer Marli zaista zaslužuje bolji film.
Jeste da film sadrži mnogo fenomenalne Marlijeve muzike, ali ako vam se sluša njegova
muzika, uključite "YouTube". Siguran sam da se negde krije bolji film
o ovoj izuzetnoj ličnosti ili da će biti snimljen u budućnosti. Ako će biti,
treba zadržati glavnog glumca jer je bio možda i jedina svetla tačka filma. Ako
išta, film me je barem zainteresovao da istražim Rastafarijanstvo i malo se
više udubim u njihov pokret i rege muziku.
7. The Crow
Film koji od početka nije mnogo obećavao. Rimejk
je jednog od pamtljivijih filmova devedesetih, a i peti je film u serijalu koji
nije posve kvalitetan. Gledajući da je ovo rimejk prvog i najboljeg filma koji
je izašao pre tačno dve decenije, poređenja su bila neminovna. Pritom, time se
film osudio na propast, jer je nemoguće biti kao prvi film koji je sam po sebi
proizvod vremena bez mogućnosti da se ponovo stvori. Mada, može se reći da je
novi „The Crow“ sličan. Produkt jednog vrlo zbunjujućeg vremena koje uglavnom
proizovodi đubrad od mejnstrim ostvarenja na pokretnoj traci.
The Crow
spada sigurno u top pet najgorih filmova godine. Znalo se da neće biti najbolji
film ikada, ali ne i da će biti ovoliko težak za gledanje. Autori filma su u
potpunosti promašili poentu izvornog stripa i napravili ovu grdosiju koja jedva
zaslužuje da bude možda na Netfliksu. Brzoplet je film sa pogrešno odabranim
glumcima koji nemaju ni h od hemije, sa par okej momenata u akcionim
sekvencama, ali to je to. Za film koji traje skoro dva sata, ne kaže ništa
konkretno i samo ide iz scene u scenu potpuno loše narativno potkano. Ovo je
film koji niko nije tražio, niti hteo, a ni koji čak studiju nije ni siću
zaradio, a to je jedva $21 milion.
6. Prva Klasa: Pun Gas!
Može se reći da mi je ovaj film bio jedan od
očekivanijih do kraja godine. Baš me je zanimalo šta domaćoj publici sprema već
za mene kultna kuća „Film Plus Pictures“ nakon opšteg debakla Poslednji Strelac, film za koji autori
mogu da budu srećni ako ga neko nazove mediokritetom. Dok je to bio pokušaj
upliva domaće produkcije u žanr akcionog/trilera, Prva Klasa: Pun Gas! (jeza me obuzima dok pišem naziv filma) bi
trebalo da bude neka „feelgood“ sportska komedija sa apsolutno svim klasičnim
usponima i padovima glavnih likova i već bolno izlizanim karakternim
lukovima... Nažalost, ovo novo poznato domaće filmsko ostvarenje bi volelo da
je i delić pomenutog, ali avaj, ispraznost, nemaštovitost i sveopšti bolni
deficit bilo kakve vizije za stvaranje i malo valjane priče je ovaj film
naterao da naglo zakoči...
Prva Klasa: Pun Gas je još jedno nakaradno domaće ostvarenje. Još
jedan je film koji postoji samo da bi se neki prošetali nekakvim crvenim tepihom.
Može se reći da je ambiciozniji od Poslednjeg Strelca, samim tim što imamo kola
koja su u pokretu (i to u više od jedne scene), te ne mogu reći da je ovo
apsolutni promašaj (sarkazam). Ovo je film koji ne treba da postoji jer je
nejasno kome ide u prilog, možda nekoj maloj manjini. Ovo je mogao da bude okej
feelgood trkački film, ali autori nisu hteli ni malo da se potrude da publici
daju nešto zaista novo i drugačije. Čak i da su hteli da daju nešto jedno te
isto holivudsko, ni tu nisu uspeli. Slično kao i mnogi domaći filmovi 2024.
godine je još jedan loš pokušaj igranja Holivuda, samo što je još jednom
nastupila igračka-plačka. Učinite sebi uslugu i ne trošite novac ni vreme na
ovaj film. Eto, možda ako je na tv-u za praznike pa onako punog stomaka zaspite
u prvih dvadeset minuta, tad može!
5. Hellboy: The Crooked Man
Iako je prvi Hellboy
bio relativno uspešan film, svaki naredni pokušaj da se ovaj lik približi
mejnstrimu je propao, svaka verzija je imala svoju hrpu problema. Hellboy: The Crooked Man je izgledao
kao da će se izdvojiti od prošlih ostvarenja po tom pitanju, ali nažalost je
čak i dosadašnji najgori upliv u ovaj zaista intrigantni svet iz stripova.
Ovo je mogao da bude filmić koji je test za neki
veći Helboj film sa istom ekipom. Ako nisu mogli da urade barem okej
niskobudžetni film, sumnja se da bi to isto mogli sa više para. Ideja da je
svaki Helboj film kratka vinjeta, odnosno jedan slučaj od Helbojevih mnogih je
solidna ideja koja bi mogla da radi, ali je ovaj film sahranio bilo kakvu
izradu adaptacija ovog lika u bliskoj budućnosti. Hellboy: The Crooked Man je još jedan dobar pokazatelj da Helboj
treba da ima svoju animiranu tv seriju. Helbojev svet ima ogroman potencijal da
se odlično adaptira u svet animacije.
4. Borderlands
Zaista ne govorim to često, ali ovo je đubre od
filma. Siguran sam da je pre mešanja studija, odnosno seckanja i dosnimavanja
ovo bio neki barem iole dosledan i barem zabavan besmislen film pun krvi i
crnog humora. Ovo što smo dobili je 101 minut nedefinisanosti, besmislenosti u
lošem smislu i nešto što samo vređa izvorni materijal koji zaista ima
potencijala za dobre filmove ili serije. Glumci ne znaju šta rade, efekti su
zabrinjavajuće loši, a scenario jedva ispunjava osnovne narativne kriterijume.
Gledajući Borderlands samo možete da
izgubite novac, a što je najbitnije i vreme. Pritom, ovo vam sve govorim kao
veliki fan izvornih video igara. Jedan od gorih filmova 2024.
3. Poslednji Strelac
Ovo je mogao da bude okej film, ali je još jedno
domaće "igranje" Holivuda. Jadan je upliv domaće filmske industrije u
“B” produkciju. Poslednji Strelac je
film koji ne treba da postoji, jer zaista ne izgleda kao da je ikom išao u
prilog, osim možda nekim personama iza kamere da mogu da se prošetaju na
"svečanoj" premijeri i kažu da su snimili, boga ti, film! Ovo je
akcija/triler bez trenutka akcije i napetosti, ali sa nekoliko potpuno
nepotrebnih erotskih scena. Nenad Jezdić u naslovnoj ulozi pokušava da kanališe
srpskog Džona Vika, ali više postaje preozbiljna verzija Bokija iz Ćao Inspektore. Čak i da je ovaj film
parodija (nažalost nije), ostao bi kao što je i sad: jedan od najgorih filmova
2024. godine.
2. Megamind vs. the Doom Syndicate
Film pogledan iz sušte radoznalosti, a opšte je
poznato da je radoznalost ubila mačku. Nakon gledanja ovog „filma“, može se
reći da na ovom svetu postoji jedan manje čitav mozak. „Megamind vs. the Doom
Syndicate“ je ostvarenje koje vrlo lako može da pretvori mozak u neuronsku
kašu. Postoje filmovi koji to rade na dobar način, ali ovaj slučaj ne može biti
dalji od tog. Ovo je film koji je sigurno radila veštačka inteligencija, od
scenarija, preko davanja glasa, do same animacije. Doduše, nećemo se zavaravati,
da je robot radio ovaj film, ne bi bio jedan od najgorih filmova godine.
Budžet je bio navodno $130 miliona, ali nema
teoretske šanse da je i 10% potrošeno, osim ako ovo nije neko opako pranje
para. Samim tim, animacija je na mizernom nivou. Pokreti su previše kruti, sve
izgleda kao da u procesu animacije, neka druga, treća ruka, a ne finalni
proizvod. Vrlo razočaravajuće, iako očekivanja nije ni bilo.
Pre 14 godina je „Megamind“ postao jedan od
zanimljivijih i simpatičnijih animiranih superherojskih filmova, izvrnuvši
norme tih filmova. Nastavak nema apsolutno ništa što je imao prvi. Nemaštovit
je, lenje odrađen, sa sigurno 1% budžeta kao prvi film. Glumci koji daju
glasove su tu samo da bi uzeli pare (sigurno neka sitna lova), a i nekako ceo
projekat smrdi na neko opako pranje para. Film koji ne znam zašto sam gledao.
1. Madame Web
Napraviti film u kojem je zlikovac zapravo
anti-heroj i samim tim postaje donekle obezličen i loše adaptiran iz
originalnog materijala je jedna stvar. Za te filmove barem postoji mnogo
materijala koji može da bude inspiracija za novu adaptaciju lika. Ali stvoriti
film o nekom ko ni nema svoj strip, o apsolutno sporednom liku koji nije nešto
bitan je vrlo ambiciozno i zaista puno potencijala. Ako „Sony“ išta zna dobro
da radi, to je da se izgubi u ambicioznosti i sve sa potencijalom da satra
duboko u kreativni ponor, a Madame Web
je još jedan primer toga.
Ovo je tužan izgovor za film, ali je i gledanje
istog jedno tužno iskusto. Ovde je postojao neki iole koherentan film. Možda ne
najbolji film na svetu, ali barem minimalno okej. Gledajući ga se stiče osećaj
da su na svakom mogućem koraku pokušali da uštede i izvuku se na neku
tehnikaliju. Film je predstavljen kao neka nova era u superherojskim filmovima
gde su žene glavni likovi. Glumci su mislili da su sad u MCU, a ne u nekom
propratnom nebitnom delu sveta superherojskog filma.
Zaista ne govorim ovo često, ali "Madame
Web" je đubre od filma. Čak nije ni kao smešno loš kao
"Morbius", nego je samo vrlo bolan. Likovi su očajni, scenario
katastrofalan, apsolutno sve bazdi na lenjost i nemaštovitost. Ne vredi gledati
ovaj film ni u prolazu dok se nešto radi po kući. Zaista ne znam koji je dalji
Sonijev plan, ali se nadam da je Sonijev Spajdermen univerzum BEZ Spajdermena
najzad sahranjen.
Comments
Post a Comment