„87North Productions“ se pre već više od deceniju probila kao
vodeća produkcijska kuća koja izrađuje sigurno najkvalitetnije akcione filmove
današnjice. Iako su radili relativno uspešne akcijaše poput „Nobody“, „Bullet Train“
i „Atomic Blonde“, sigurno ste njihov rad gledali u mega poznatoj „John Wick“ tetralogiji.
Njihova ostvarenja obiluju i te kako vidljivom ljubavlju prema stvaranju
upečatljive i zapravo vidljive akcije. Gde je svaki pucanj, zamah sečivom ili
bilo kakav drugi pokret naizgled stvaran i ostavlja dugotrajan utisak nakon
svake zapanjujuće snimljene akcione sekvence. Nakon ogromnog uspeha prva četiri
filma, bilo je neminovno da publika dobije i „spin-off“ film, odnosno
ostvarenje izvedeno iz originalnog, popularnijeg dela. Iako se to već desilo na
malim ekranima u vidu rekao bih potcenjene serije „The Contintental“, nakon čitavih
osam godina u produkciji nam u bioskop stiže „Ballerina“, film koji je proveo
dugo vremena u produkcionom paklu. Da li je ovo još jedan mlaki unos u 2025.
godini ili smo najzad dobili još jedan akcijaš vredan da ide rame uz rame sa ostatkom
ovog već kultnog serijala? Pa, rekao bih da je nešto između...
Dramaturški, „Ballerina“ je očekivano kliše. Naslovna
balerina, Iv Makaro, potiče iz organizacije plaćenih ubica, Ruske Rome, kao i Džon
Vik. Kako bi osvetila smrt svog oca, Iv radi na svoju ruku u potrazi za zlokobnom
sektom plaćenih ubica koja krije mračnu tajnu... Priča nije nudila ništa
vanvremenski van očekivanih okvira, što nije predstavljalo problem jer se uglavnom
u jednostavnosti krije ključ za savršenstvo. Osvetničke priče drže posebno
mesto u svetu filma, jer imaju poprilično jednostavan, ali i te kako jak
narativ za koji se publika može lako vezati. U slučaju ovog filma, sigurno niko
nije očekivao da će scenario raspametiti, ali da će barem ići u korak sa
ostatkom serijala, što donekle i jeste.
Grube, jednostavne replike između tuča + građenje
zanimljivog sveta plaćenih ubica + osveta + dobra akcija = „John Wick“ film. Ali,
„Ballerina“ nije takav film, iako se ponekad trudi. Građenje sveta je bilo
dobrodošlo i smisleno, svi noviteti su se sklopili baš kako treba! U nekim
trenucima se baš pomisli: „Ovo je baš Vikovski!“, što je sigurno za pohvalu. Drago
mi je da smo dobili još par delova ove već pozamašne puzle tajnog sveta
serijskih ubica. Svakako, koliko god se film u nekim momentima trudio da bude „John
Wick“ film, ipak to nije, jer i ne može da bude; oseća se da nema istu ekipu
iza kulisa kojoj fali ta doza energije i uopštenog osećaja koji prošli filmovi
nude. Doduše, pohvaljuje se pokušaj, ali i to što se od početka filma pravi
razlika između naslovne Balerine i Vika. Normalno, premisa u ovakvim filmovima
samo služi kako bi donekle smisleno povezala izvrsne akcione scene od kojih se ipak
mnogo očekivalo....
Ako je nešto poznato u ovim filmovima, to je
akcija, ona je ta koja je prodala silne ulaznice za prošle filmove. Gledajući
na to da je film u produkciji od 2017. godine, prošao je kroz mnoge
peripetije... Jedna od tih su raznorazna velika ponovna snimanja akcionih
sekvenci. To je zapravo ovom filmu išla
u prilog, gledajući da ih režirao niko drugi nego veteran serijala Čad Stahelski,
koji je navodno presnimio većinu filma. Verujem da su sve velike akcione
sekvence njegovih divnih ruku delo, jer nose isti osećaj i laganost onih iz „John
Wick“ filmova. U početku filma se ne razlikuju od nekog drugog akcijaša, ali
što film duže traje, postaju sve bolje i bolje i proklinjao sam svaki trenutak
vrlo traljavih i razvučenih dijaloga (čak i za standarde ovog serijala) jer sam
samo hteo da vidim još jednu akcionu sekvencu.
Za sve koji se potencijalno brinu oko kvaliteta
akcije, sve što vam je potrebno su dve, odnosno tri reči: granate i bacač
plamena. Kao vodeći akcioni serijal, „John Wick“ filmovi su u četiri ostvarenja
bukvalno zašli u svaki akcioni zaselak, naizgled im ništa nije promaklo. Dok „Ballerina“
ima sve klasične trope prošlih filmova, tim koreografa je opet našao nešto novo
kako bi uspeo da održi ovaj spin-off i da ga stavi uz tetralogiju. Taman kad
sam mislio da se neću više pitati kako su odradili neke sekvence, dođe „Ballerina“
i ponovo me natera da se oduševim posvećenosti celog tima. Jeste da nije
nenormalna akciona vožnja kao prethodni filmovi, ali opet je bilo vrlo zabavno
gledati Anu de Armas kako kida, a tu je negde bio i Kijanu Rivs, barem na par
scena.
Ana de Armas je publici već dala dašak sebe kao
akcione heroine u za sad poslednjem Bond ostvarenju „No Time to Die“. Iako je
njeno pojavljivanje bilo kratko, pokazala se dovoljno sposobnom da vodi akcione
sekvence na svoju ruku. Verujem da joj je to izvođenje donelo i ovu, znatno fizički
zahtevniju ulogu. Iskreno, Ana se odlično pokazala u ovoj ulozi... Očigledno je
prošla trening i i te kako je uverljivo i samouvereno nosila fizički zahtevne
akcione sekvence. Potvrdila je da može da nosi akcioni film na svojim zapravo
jakim ramenima.
Plakat filma bi vas naveo da je jedan od glavnih sporednih
likova lik kojeg igra Norman Ridus. Nažalost, koliko god ga svi gotivili, Norman
se pojavljuje u svega jednoj osrednjoj akcionoj sekvenci i na samom kraju... Žao
mi je zbog toga, jer se pokazao sposobnim na kratko, dok nije ostavljen po
strani... Siguran sam da je sakaćenje njegovog lika proizvod ponovnih snimanja i
premeštanja scena, ali opet, bilo je okej videti ga barem na kratko...
Gledajući da je ovo film smešten u „John Wick“
svetu, tu su i nezaobilazni Vinston i Šaron, koje igraju Ijan Mekšejn i Lans Ridik.
Njih dvojica su tu svega u nekoliko scena, ali je prisustvo bilo dobrodošlo,
jer doprinosi uverljivosti da se sve dešava u jednom svetu. Iako se pojavila u trećem
„John Wick“ filmu, lik Andželike Hjuston, Direktorka, je ovde malo proširen. Popunjava
klasičnu tropu stroge mentorke poljuljanog morala sa kojom glavni lik ne zna na
čemu je...
Nažalost, svi sporedni likovi su neiskorišćeni ili
su jednostavno, samo tu... Štaviše i nekoliko njih je imalo šansu da bude nešto
novo u ovim filmovima, da služi nekom potencijalnom malo drugačijem narativu koji
nije isključivo tu da bude podređen akciji, ali avaj. Džulijet Doerti kao Tatjana,
balerina koja nije imala snage da postane plaćeni ubica, Šaron Dankan-Bruster
kao Nogi, veteranka ubica koja ipak ima karakterni sloj više, Katalina Sandino Moreno
kao Lena, druga strana istog novčića koji deli sa Iv, pa čak i Rila Fukušima
kao Petra, koja iako je bila u jednoj sceni otvara vrata zanimljivom pogledu na
surovi svet Ruske Rome, ali se ni taj narativni tok ne ispoštuje. Siguran sam
da je ovaj film pre silnih presnimavanja bio drugačiji, možda ne akciono bolji,
ali na polju priče sigurno razvijeniji i uverljiviji od ovog koji smo dobili. Svakako,
„Ballerina“ kako stoji je kvalitetan akcijaš, ali narativno vrluda i ipak ima
falinke zbog presnimavanja...
Ali, da li se u filmu pojavljuje Kijanu Rivs kao Vik?
Da, na nekoliko scena i dve zanimljive akcione sekvence. Da li sam bio nasmejan
od uveta do uveta tokom trajanja istih? I te kako. Da li je njegovo pojavljivanje
smisleno? Ne bih rekao. „Ballerina“ se dešava između trećeg i četvrtog „John Wick“
filma. Na kraju trećeg, Vik je zamalo poginuo preživevši sigurno najnerealniji pad
u serijalu. Vreme između filmova je opravdano proveo u oporavku, te stvarno
nema smisla da je odlučio da samo skokne na ovu misiju sa strane... Iako je njegovo
pojavljivanje donekle narativno opravdano, više je čudno... Opet, autori su
iskoristili priliku da njime pokažu kako niko ne pokušava da ga zameni Anom de Armas
i kako postoji samo jedan Džon prokleti Vik! Takođe, time se potcrtava da Balerina
nije ženski Vik, već svoj lik, sa svojim ograničenjima. Pritom, svakako je bilo
kul videti Rivsa nakon dve godine kako taba, a nadam se da ćemo ga uskoro
videti i u zvaničnom nastavku!
„Ballerina“ pati od nebitnih, dugačkih dijaloga kojima
fali šarm izvornih filmova, kao i osećaj koji oni nose; nema tu energiju i
dušu. Čak i pored falinki, solidan je akcijaš koji nosi odlična Ana de Armas. Ako
ste u potrazi za akcionim sekvencama koje će vas održati dok ne dobijemo peti „John
Wick“ film, njih ćete naći ovde. Tim koreografa je pronašao nove preterane načine
da se ubije ljudsko biće i apsolutno sam uživao u nekoliko vrlo kvalitenih
akcionih sekvenci, dok su ostale samo prolazne. „Ballerina“ je film za svakog
ljubitelja akcije i sigurno se ne biste pokajali ako biste ga pogledali u
bioskopu, ja svakako nisam zažalio! Kao ogroman fan „John Wick“ serijala, „Ballerina“
je bio okej unos u isti, nije razočarao, ali nije ni ostavio neki nerealan
utisak, niti je ultra bitan za pogledati. Sve u svemu, donekle je ispunio
očekivanja, a gledajući na to da su ona bila ogromna, rekao bih da je to uspeh!
OCENA: 3+/5
Comments
Post a Comment